کفش مردانه اطمینان

آشنایی با ۵ مدل اصلی کفش رسمی مردانه

داشتن یک جفت کفش مجلسی مردانه برای آقایان به هیچ عنوان موضوعی تجملی به حساب نمی آید و حتی برای طرفداران استایل های اسپرت نیز ضروری است چرا که همه ما در طول سال با موقعیت هایی کاملا رسمی مانند جلسات کاری، مهمانی و….  که نیازمند این نوع از کفش هستند، مواجه می شویم. در این مقاله از وبسایت پوشاک اطمینان مشهد قصد داریم تا با معرفی انواع کفش های مجلسی مردانه، به همراه نحوه تشخیص، تاریخچه و نحوه استایل کردن آنها به شما برای انتخاب مناسبتان کمک کنیم. به خاطر داشته باشید که تشخیص انواع کفش رسمی مردانه و موقعیت مناسب استفاده از آنها نیمی از مسیر شیک پوشی شما است.

قبل از پرداختن به تفاوت های ظریف ما بین انواع کفش مردانه، ابتدا باید بتوانید اجزای تشکیل دهنده یک کفش مجلسی را به خوبی بشناسید.بطور کلی یک کفش مجلسی از قسمت های مختلفی تشکیل شده است که چهار قسمت اصلی آن : پنجه،رویه، سینه کفش و چارک هستند. نوع و نحوه قرار گیری این ۴ بخش است که باعث تفاوت انواع کفش مردانه می شود.

 

قسمت های مختلف کفش مجلسی مردانه

قسمت های مختلف کفش مجلسی مردانه – کارخانه پوشاک اطمینان

 

۱٫آکسفورد

کفش‌های آکسفورد، ابتدایی ترین و متداولترین نوع کفش رسمی مردانه و احتمالا اولین نوع از کفش های مجلسی مردانه هستند.کفش آکسفورد به نوعی همه کاره است و می توان آن را برای پوشیدن در موقعیت های رسمی و یا روزمره درنظر داشت.

تاریخچه 

این کفش ها در سال ۱۸۰۰ در بین دانشجویان، به ویژه در دانشگاه آکسفورد محبوبیت یافتند و به همین دلیل نیز آکسفورد نامیده می شوند.

نحوه شناسایی

قابل تشخیص ترین ویژگی کفش آکسفورد “متصل بودن رویه ها از قسمت پایینی” آن است. این به این معنی است که رویه کفش در قسمت پایینی روی سینه کفش بهم متصل است و در قسمت بالاتر به کمک بند پارچه ای به یکدیگر نزدیک می شوند.

نحوه پوشیدن کفش آکسفورد

کفش های آکسفورد عمدتاً به دلیل مینیمالیسم و قابلیت آنها برای ست کردن با هر نوع لباسی در بین اقایان بسیار محبوب هستند.

برای استفاده روزمره، طیف گسترده ای از رنگ ها از قهوه ای تا آبی تا قرمز تیره تا سبز، هم در چرم و هم جیر وجود دارد. برای استایل های اداری ، قهوه ‌ای تیره، چرم قهوه ای، برنزه انگلیسی و چرم مشکی می توانند کارامد ترین انتخاب ها  برای شما باشند.

اگر کفشآکسفورد را با تاکسیدو (نوعی کت و شلوار فوق رسمی) یا سایر لباس‌های رسمی ست می‌کنید، چرم مشکی بهترین گزینه برای تکمیل استایل شما است.

کفش مردانه آکسفورد - پوشاک اطمینان

کفش مردانه اطمینان – پوشاک اطمینان مشهد

 

۲٫دربی

کفش مردانه دربی بسیار شبیه به کفش آکسفورد است و همین موضوع تشخیص این دو کفش را از همدیگر کمی سخت می کند. اما باید دانست که در حالت کلی کفش های دربی برای موقعیت های کژوال تر و غیر رسمی تر بکار می رود.

تاریخچه

در آغاز کفش دربی که به نام گیبسون یا بلوچر نیز شناخته می شود، یک کفش ورزشی و شکار در حدود دهه ۱۸۵۰ بود که بتدریج و از ابتدای قرن بیستم برای استفاده معمولی و درون شهری نیز توسط آقایان بکار رفت.

نحوه شناسایی

دربی ها اغلب به اشتباه به عنوان آکسفورد طبقه بندی می شوند زیرا از نظر ظاهری بسیار شبیه به همدیگرند و تفاوت آنها بسیار اندک است. تفاوت اصلی بین دربی و آکسفورد در  “جدا بودن رویه ها دوگانه آن از دو سمت” در کفش های دربی است. این موضوع که در عمده کفش های کتانی نیز دیده می شود باعث شده تا این نوع از کفش رسمی مردانه تا حد زیادی کژوال تر از کفش های آکسفورد بنظر برسد.

نحوه پوشیدن کفش دربی

اگرچه که می‌توانید کفش‌های دربی را مانند آکسفورد بپوشید و ست های مختلفی درست کنید. با این حال، کفش های دربی معمولاً غیر رسمی تر هستند.  بنابراین بهتر آن است که این نوع کفش را با کت و شلوار های بسیار رسمی ست نکنید و در عوض به ترکیب های جذاب آن با شلوارهای جین توجه بیشتری داشته باشید.

انواع کفش مردانه دربی

انواع کفش مردانه دربی – کارخانه پوشاک اطمینان

 

 

۳٫سگک دار

نوعی کفش بدون بند که از دربی رسمی تر اما نسبت به کفش آکسفورد غیر رسمی تر است.

کفش مردانه سگک دار

کفش مردانه سگک دار – کارخانه پوشاک اطمینان

تاریخچه

این کفش نام لاتین خود  (Monk straps)را از راهبانی گرفته است که در ابتدا آن را پوشیده بودند، زیرا این طرح ساده پنجه بسته محافظت بیشتری نسبت به صندل های سنتی را برای آنها به ارمغان می آورد.

نحوه شناسایی

اگرچه که کفش سگک دار از نظر شکل و ساختار شبیه به آکسفورد است، اما به جای بسته شدن با دو رویه ی جدا از هم به کمک بند، یک نوار پهن از چرم در جلوی کفش بسته شده است. این بند پهن با بسته شدن یک یا دو سگک رویه کفش را می بندد.

نحوه پوشیدن کفش سگک دار

این جایگزین کلاسیک برای کفش های بنددار، جلوه خاصی به هر لباسی می بخشد.

کفش های سگک دار به عنوان یک کفش بسیار همه کاره در نظر گرفته می شوند که می توان آن ها را با شلوار جین اسلیم یا رسمی ترین نوعکت و شلوار پوشید.

سگک های این کفش توجه زیادی را به خود جلب می کند و همین موضوع نیز این قابلیت را به آن ها میدهد تا گاهی به نقطه کانونی یک استایل مردانه تبدیل شوند. کفش‌ های سگک دار اغلب از چرم یا جیر ساخته می‌شوند و گاهی اوقات دارای رنگ‌های تزئینی هستند.

 

انواع کفش مردانه سگک دار

انواع کفش مردانه سگک دار- کارخانه پوشاک اطمینان

۴٫لوفر

لوفر نوع دیگری از کفش های مردانه است عمده ترین دلیل استقبال از آن ، آسان پوش بودن و راحتی این نوع از کفش نسبت به سایر کفش های رسمی مردانه است.

تاریخچه

نمونه اولیه کفش لوفر یک یک دمپایی معمولی بود که برای پادشاه انگلستان جرج ششم ساخته شده بود. این کفش تا زمانی که در دهه ۱۹۳۰ میلادی وارد ایالات متحده شد، به عنوان یک کفش معمولی نه شناخته شده و نه محبوب بود. تا اینکه در دهه ۱۹۶۰ میلادی تجار و وکلای آمریکایی شروع به پوشیدن این نوع کفش مردانه با کت و شلوار و در موقعیت های رسمی کردند.

در سال ۱۹۶۶ بود که شرکت گوچی نوع خاصی از این کفش را معرفی کرد که دارای یک بند فلزی (به شکل نعل اسب) در سرتاسر پا بود. نوآوری گوچی باعث شد تا پای این کفش به دنیای کفش های رسمی مردانه نیز تا حدی باز شود و یا حداقل تأیید کرد که این نوع از کفش دیگر یک کفش کاملا کژوال نیست.

کفش مردانه لوفر

کفش مردانه لوفر- کارخانه پوشاک اطمینان

نحوه شناسایی

لوفرها اغلب دارای یک تزیین پالانی شکل بر روی سینه کفش هستند که ممکن است یک بند ساده، یک بند با شکاف (مانند کفش‌های لوفر) ​​یا یک یراق فلزی باشد. در انواعی از کفش لوفر منگوله هایی از روی آن آویز می شوند، در حالی که لوفره‌های مینیمالیستی (ونیزی) بدون تزیین یا تزیینات ظاهری آشکار دارند. یکی دیگر از مشخصه های اصلی لوفر درز بلندی است که در امتداد انگشتان پا و دور تا دور آن کشیده شده است.

نحوه پوشیدن کفش لوفر

این نوع کفش را می توانید همراه با کت و شلوارهای تمیز ونیزی یا کت و شلوارهای فانتزی برای محیط های رسمی بپوشید. همچنین لوفر این قابلیت را دارد تا با شلوارهای جین رول شده ست های متفاوتی را بسازد.

انواع کفش مردانه لوفر

انواع کفش مردانه لوفر – کارخانه پوشاک اطمینان

 

۵٫کفش های پمپ اپرا

این نوع از کفش ممکن است در ابتدا برای بسیاری از آقایان تا حدی شوکه کننده و عجیب بنظر برسد چراکه شباهت های بسیاری با انواعی از کفش زنانه دارد. اما بر خلاف این تصور این نوع از کفش رسمی ترین کفش مجلسی برای آقایان به شمار می رود. اگر چه که امروزه استفاده از این نوع کفش بسیار محدود و حتی در بسیاری از نواحی دنیا تاحدی نیز منسوخ شده است.

تاریخچه

در دوران ملکه ویکتوریا، کفش های پمپ اپرا که برای پوشش رسمی یک آیتم کاملا ضروری به حساب می آمدند بسیار محبوب بودند. آقایان ایننوع کفش مردانه را با جوراب های بلند تا روی زانو و شلوار در اپرا، رقص و سایر رویدادهای رسمی می پوشیدند.

نحوه شناسایی

پمپ‌های اپرا کفش‌های لباسی لیز هستند. آنها به طور سنتی از چرم لاک ساخته می شوند و با یک جسم کمان شکل تزئین می شوند. همچنین پنجه های این نوع از کفش شکل هندسی شبیه به لوزی دارند که بتدریج در امتداد انگشتان پا باریک می شود.

نحوه پوشیدن

اگرچه امروزه کفش‌های اپرا چندان محبوب نیستند، اما گاهی اوقات در رویدادهای فوق رسمی و کلاسیک ظاهر می شوند. اگر اهل مدهای قدیمی و کلاسیک هستید، می‌توانید در یک مهمانی شیک، این نوع کفش فوق رسمی مردانه را با تاکسیدو یا کت و شلوارمشکی بپوشید.

 

کفش مردانه اپرا

کفش مردانه اپرا – کارخانه پوشاک اطمینان

 

 

همچنین بخوانید: چگونه رنگ کفش مردانه خود را انتخاب کنیم؟

برای مشاهده انواع کفش های مردانه پوشاک اطمینان اینجا کلیک کنید.

صفحه اینستاگرام پوشاک اطمینان

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی اصلی