رنگ ها در پوشاک کلاسیک آقایان - پوشاک اطمینان مشهد - کت و شلوار مشهد

محبوب‌ترین رنگ‌ها در پوشاک کلاسیک کدامند؟

انتخاب و ترکیب رنگ در استایل‌های پوشاک کلاسیک آقایان امری دشوار است و دل‌مشغولی بسیاری از افراد محسوب می‌شود که دغدغه پوشاک خود را دارند؛ چراکه رنگ‌ها نخستین نگاه‌های مخاطب را به خود جلب می‌کنند و از شخصیت و روحیات و جهان‌بینی شما حکایت دارند. در ادامه این مقاله از پوشاک اطمینان، اطلاعات لازم را در خصوص انتخاب رنگ‌بندی مناسب و همنشینی رنگ‌ها در پوشاک کلاسیک به شما ارائه خواهیم داد. با ما همراه شوید.

آنچه باید درباره رنگ پوشاک کلاسیک بدانید

  • چرخه رنگ در پوشاک کلاسیک آقایان
  • محبو‌ب‌ترین رنگ‌ها در استایل‌های کلاسیک مردانه در سال ۱۴۰۰
  • بهترین رنگ کت و شلوار در استایل‌های کلاسیک
  • بهترین رنگ پیراهن در استایل‌های کلاسیک
  • بهترین رنگ بافت‌های مردانه در استایل‌های کلاسیک
  • نکات مهم در ترکیب رنگ‌ها برای استایل‌های کلاسیک

چرخه رنگ در پوشاک آقایان

هنگامی که صحبت از جفت‌های همنشین در رنگ‌ها می‌شود، با فرمول‌های بسیار ساده‌ای مواجه هستیم که تنها به واسطه درک «مانترای رنگ‌ها» حاصل می‌شوند. مانترا واژه‌ای سنسکریت است که به آواها و ذکرهای موزون در زبان هندی بازمی‌گردد و به‌کار بردن چنین واژه‌ای برای رنگ‌ها، نشان از الگوهای ریتمیک، موزون و مشخصی دارد که رنگ‌ها در طبیعت تداعی می‌کنند.

پیش از هرچیز، شناخت چرخ رنگ‌ها از اولویت ویژه‌ای برخوردار است‌. این چرخ مهم‌ترین ابزاری است که به شما کمک می‌کند تا رنگ‌بندی پوشاک خود را در استایل‌های کلاسیک مشخص کنید؛ گرچه این موضوع تنها به حوزه مد و پوشاک مربوط نمی شود و هنرمندان، معماران، طراحان دکوراسیون و … نیز از آن بهره می‌برند. رنگ‌هایی که در چرخه رنگ مقابل یک‌دیگر قرار گرفته‌اند، به‌عنوان رنگ‌های مکمل شناخته می‌شوند و در استایل‌های کلاسیک مردانه، در انطباق با هم قرار می‌گیرند.

رنگ‌هایی که در مجاورت یکدیگر قرار دارند، رنگ‌های مشابه نامیده می‌شوند که از ترکیب‌پذیری بالایی با یکدیگر برخوردارند. اگر به لبلس‌های تک‌رنگ و یکدست علاقه دارید، ترکیب رنگ‌های مشابه انتخابی مناسب برای شما خواهد بود؛ گرچه این موضوع در رنگ‌های روشن یک‌دست چندان چشم‌نواز به‌نظر نمی‌رسد.

رنگ‌های روی چرخ که در فواصل مساوی با یکدیگر قرار گرفته‌اند، انتخاب‌هایی جسورانه و پرریسک برای ترکیب محسوب می‌شوند؛ ترکیب بنفش، نارنجی و سبز، نمونه‌ای از این دست رنگ‌‌بندی‌ها هستند. این رنگ‌ها معمولا با یکدیگر ترکیب نمی‌شوند؛ اما اگر مطابق ظاهر خود، ایده‌ای دارید که شما را تاثیرگذار نشان خواهد داد، از اجرای آن منصرف نشوید؛ چراکه در دنیای مد و فشن چیزی به‌عموان غیرعادی وجود ندارد.

رنگ ها در پوشاک کلاسیک آقایان - پوشاک اطمینان مشهد - کت و شلوار مشهد

رنگ ها در پوشاک کلاسیک آقایان – پوشاک اطمینان مشهد – کت و شلوار مشهد

 

محبو‌ب‌ترین رنگ‌ها در استایل‌های کلاسیک مردانه در سال ۱۴۰۰

۱. رنگ بژ

رنگ بژ با ظاهری ساده و غیررسمی که به شما می‌دهد، بهترین جلوه را در همنشینی با رنگ‌های صاف و روشن دارد؛ بنابراین طراحان مد توصیه می‌کنند تا رنگ بژ را با رنگ‌های سرد و روشن همراه کنید. این رنگ‌ها می‌تواند شامل آبی روشن، سبز روشن و صورتی روشن باشد.

اگر رنگ بژ مایل به زرد را برای پوشاک خود انتخاب می‌کنید، از رنگ‌های تیره نیز غافل نشوید. رنگ‌های شرابی، سرمه‌ای و بلوطی انتخاب‌هایی ایدئال برای قسمت‌های تیره استایل شما هستند و تضاد رنگی قابل‌توجهی را به شما اعطا می‌کنند.

رنگ ها در پوشاک کلاسیک آقایان - پوشاک اطمینان مشهد - کت و شلوار مشهد

رنگ ها در پوشاک کلاسیک آقایان – پوشاک اطمینان مشهد – کت و شلوار مشهد

۲. رنگ مشکی

رنگ مشکی در لباس‌های مردانه کلاسیک محوری‌ترین نقش را ایفا می‌کند و محبوبیت بسیاری نیز دارد؛ اما استفاده از این رنگ قدرتمند، هوشمندی ویژه‌ای را طلب می‌کند؛ چراکه در روزهای آفتابی و دلچسب، احتمالا تماشای فردی با استایل مشکی و ظاهر خشن، به مذاق هیچکس خوش نخواهد آمد. از این رو، هرچقدر که در برخی موقعیت‌ها رنگ مشکی تاثیرگذار خواهد بود، در موقعیت‌هایی نیز نتیجه‌ای عکس در بر خواهد داشت.

برای خاطری آسوده‌تر هنگام استفاده از رنگ مشکی، مقداری از رنگ سفید را در استایل کلاسیک خود، بین لباس‌های مشکی اضافه کنید تا کنتراستی متعادل به‌وجود آورد. اگر از کت‌ و شلوار مشکی استفاده می‌کنید، لایه‌های روشنی از آبی و صورتی نیز ظاهر شما را ایدئال خواهد ساخت.

 ۳. رنگ شرابی

شرابی از طیف‌های تیره رنگ قرمز است که از رنگ‌های ترند این روزها محسوب می‌شود. یکی از انتخاب‌های جسورانه و البته دوست‌داشتنی برای همنشینی با رنگ شرابی یا بروگوندی. رنگ سرمه‌ای است. همنشینی سرمه‌‌ای و شرابی در میهمانی‌ها و جشن‌ها، انتخابی درخشان در استایل‌های کلاسیک خواهد بود. علاوه بر سرمه‌‌ای، رنگ شرابی با رنگ‌های خنثایی مانند سفید، مشکی، خاکستری و بژ نیز قابل‌انطباق است.

رنگ ها در پوشاک کلاسیک آقایان - پوشاک اطمینان مشهد - کت و شلوار مشهد

رنگ ها در پوشاک کلاسیک آقایان – پوشاک اطمینان مشهد – کت و شلوار مشهد

۴‌. رنگ صورتی

تا چند سال اخیر، صورتی یکی از رنگ‌های بدنام در استایل‌های مردانه به‌شمار می‌آمد؛ اما اکنون این رنگ به‌قدری قدرت یافته است که به استایل‌های رسمی کلاسیک نیز راه می‌یابد و در سال جدید میلادی، نام خود را به‌عنوان یکی از پرفروش‌ترین رنگ‌ها در بازارهای بین‌المللی مد و فشن تبدیل می‌کند.

با ترکیب هوشمندانه رنگ صورتی، ظاهری دوست‌داشتنی و اثربخش خواهید داشت. در این طیف رنگی، از صورتی روشن و زرشکی روشن غافل نشوید و با ترکیب آن‌ها با خاکستری کمرنگ، اُخرایی، سفید، آبی و بژ، استایل خود را تکمیل کنید.

بهترین رنگ کت و شلوار در استایل‌های کلاسیک

رنگ ها در پوشاک کلاسیک آقایان - پوشاک اطمینان مشهد - کت و شلوار مشهد

رنگ ها در پوشاک کلاسیک آقایان – پوشاک اطمینان مشهد – کت و شلوار مشهد

پوشیدن کت‌ و شلوار علاوه بر اینکه شما را به فردی تاثیرگذار در قبال دیگران تبدیل می‌کند، بر احساسات درونی خود شما نیز اثرگذار است و به شما احساس قدرت و کفایت می‌دهد؛ چنانچه یافته‌های محققان حاکی از این است که پوشیدن لباس‌های رسمی مانند کت‌و‌شلوار، باعث افزایش تفکر انتزاعی و جامعیت دیدگاه فرد بر موضوعات می‌شود که طبعا ناشی از احساس اعتماد‌به‌نفس است.

بااین‌همه، استفاده از کت‌و‌شلوارهای مشکی تکراری به‌صورت روزمره خسته‌کننده است و البته باعث فرسودگی زود‌هنگام آن‌ها می‌شود؛ بنابراین بهتر است که تعدادی کت‌و‌شلوار به رنگ‌های متنوع در کمد لباس‌های رسمی خود داشته باشید. بهترین رنگ‌های کت‌و‌شلوار برای آقایان در استایل‌های کلاسیک شامل رنگ سرمه‌ای، زغال‌سنگی، خاکستری، آبی روشن، آبی نفتی، اُخرایی، بلوطی، مشکی و چهارخانه است.

بهترین رنگ پیراهن در استایل‌های کلاسیک

رنگ ها در پوشاک کلاسیک آقایان - پوشاک اطمینان مشهد - کت و شلوار مشهد

رنگ ها در پوشاک کلاسیک آقایان – پوشاک اطمینان مشهد – کت و شلوار مشهد

احتمالا شما نیز با این موضوع موافقید که انتخاب رنگ پیراهن در استایل‌های کلاسیک مردانه، بسیار مهم و البته دشوار است. بااین‌حال، برای تشخیص اینکه در استایل‌های کلاسیک خود به کدام رنگ پیراهن نیازمندیم، نیازی نیست تا متخصص یا طراح مد باشیم.

در ادامه به‌صورت اجمالی، مهم‌ترین رنگ‌های پیراهن و رنگ کت متناسب با آن ذکر شده است که استایلی قابل‌اتکا برای شما به ارمغان خواهد آورد.

۱. پیراهن سفید: کت‌و‌شلوار مشکی، کت‌وشلوار سفید، کت‌و‌شلوار سرمه‌ای و کت‌وشلوار بروگوندی .

۲‌‌. پیراهن آبی روشن: کت‌و‌شلوار سرمه‌ای یا کت‌و‌شلوار خاکستری.

۳. پیراهن آبی: مناسب برای محیط‌های اداری با کت‌و‌شلوار مشکی، کت‌وشلوار خاکستری تیره و کت‌وشلوار سرمه‌ای.

۴. پیراهن زیتونی یا سبز نظامی: مناسب برای استایل‌های غیررسمی با کت‌وشلوار قهوه‌ای و طیف‌ رنگ‌های تیره.

۵. پیراهن قرمز: مناسب با طیف رنگ‌های تیره.

۶. پیراهن خاکستری: بهترین جایگزین برای رنگ سفید و مناسب با کت‌و‌شلوار مشکی، کت‌وشلوار سفید و کت‌و‌شلوار سرمه‌ای.

۷. پیراهن سبز روشن: مناسب برای استفاده با کت‌وشلوار قهوه‌ای یا کت‌وشلوار سبز تیره.

۸. پیراهن مشکی: نامناسب برای استفاده همراه با کراوات و مناسب با کت‌وشلوار خاکستری.

بهترین رنگ بافت‌های مردانه در استایل‌های کلاسیک

بافت‌های مردانه از جمله ملزومات پوشاک کلاسیک شما در فصل سرما به حساب می‌آید که به‌طور معمول روی پیراهن و زیر کت یا پالتو پوشیده می‌شوند.

اینگونه به‌نظر می‌رسد که بافت‌های تولیدشده از الیاف طبیعی مانند پشم و پنبه، دارای کیفیت و دوام بیشتری هستند؛ اما رنگ‌بندی محدودی دارند یا درصورت تنوع در رنگ‌بندی، از قیمت بالایی برخوردار هستند. از سوی دیگر، بافت‌هایی که از الیاف مصنوعی تهیه شده‌اند، تنوع رنگی ویژه‌ای دارند؛ بااین‌حال ممکن است کیفیت راضی‌کننده‌ای نداشته باشند.

هنگام انتخاب بافت برای پوشیدن زیر کت یا پالتوی خود باید به مواردی که درباره پیراهن‌ها گفته شد توجه کنید. انتخاب بافتی که دقیقا همرنگ پیراهن یا کت شما است، به‌هیچ‌عنوان توصیه نمی‌شود و بهتر است از طیف رنگ‌های همنشین در چرخه رنگ برای این منظور استفاده کرد. علاوه‌براین، رنگ‌های مکمل جذابیت ویژه‌ای به شما می‌دهند و تضادی ملموس به استایل شما اعطا می‌کنند. همچنین برخی از کارشناسان مد اسنفاده از رنگ‌های زینتی را برای بافت به‌شدت توصیه می‌کنند‌. رنگ‌هایی که الهام‌گرفته از سنگ‌ها و کانی‌های ارزشمند هستند و در سال‌های اخیر، محبوبیت فراوانی داشته‌اند.

در هنگام خرید بافت مردانه به نوع بافت ریز یا بافت درشت نیز توجه داشته باشید. به‌طور معمول برای بافت‌های درشت از رنگ‌های تیره استفاده می‌شود و رنگ‌های روشن به بافت‌های ریز اختصاص دارند.

نکات مهم در ترکیب رنگ‌ها برای استایل‌های کلاسیک

  • مطمئن باشید که درباره شدت تیرگی و روشنی رنگ‌ها هیچ قاعده خاصی وجود ندارد؛ پس با خیال راحت رنگ‌های تیره و روشن را ترکیب کنید.
  • در استایل‌های ترند و محبوب، ترکیب رنگ سرمه‌ای با رنگ‌های مایل به قرمز بسیار توصیه می‌شود.
  • اگر به دنبال پوشاکی به رنگ‌ خاکستری یا قهوه‌ای هستید، آن‌ها را با طیف‌های روشن‌تری از رنگ‌های دیگر ست کنید.
  • رنگ‌هایی مانند خاکستری، صورتی روشن، آبی آسمانی، سبز نعنایی و سفید را در کنار رنگ مشکی همنشین کنید.
  • در ترکیب رنگ‌هایی که انتخاب می‌کنید، تعادل را از یاد نبرید.
  • برای انتخاب ترکیب رنگ پوشاک، رنگ‌ پوست، فیزیک و حتی جهان‌‌بینی خود را در نظر بگیرید؛ چراکه رنگ‌ها هویت و شخصیت ما را معرفی می‌کنند.

 

جهت مشاهده انواع پالتوی اطمینان، اینجا کلیک کنید.

صفحه اینستاگرام پوشاک اطمینان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی اصلی